W dniu 23.10.2020r w klasie 4 Technik Organizacji Turystyki odbyła się lekcja geografii w ramach Programu Szkoła – Ambasador Parlamentu Europejskiego .Tematem lekcji było: Polityka Unii Europejskiej i stanowisko Parlamentu Europejskiego wobec migracji. Cel lekcji to : Zapoznanie uczniów z rozmiarem i przyczynami masowej migracji do Europy. Metody i formy pracy wykorzystane podczas lekcji to: wykład, praca w grupach, prezentacja multimedialna, burza mózgów i dyskusja. Narzędzia pracy uczniów były, podręczniki, atlas, mapa, internet, tekst źródłowy. Uczniowie podczas lekcji zmagali się z następującymi zadaniami:
1. Wartości i zasady , na których opiera się Unia Europejska w tym prawa człowieka : Czy jesteśmy gotowi na przyjęcie imigrantów?
2. Jakie są konsekwencje pozytywne i negatywne przyjmowania imigrantów z Afryki i Bliskiego Wschodu?
3. Jak ustrzec się przed zagrożeniem terrorystycznym, kulturowym i finansowym, które podnoszą jako problemy przeciwnicy przymusowych kwot relokacji imigrantów do państw członkowskich UE?
4. Czy chcielibyście wyjechać na dłużej za granicę i dlaczego? Podaj mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia.
Uczniowie klasy 4 Technik Organizacji Turystyki z dużym zaangażowaniem pracowali podczas lekcji w ramach Programu Szkoła – Ambasador Parlamentu Europejskiego. Dzięki niemu: poznali, zrozumieli i potrafili dostrzegać różnice , a także poszerzyli indywidualne swoje umiejętności w zakresie : Polityka Unii Europejskiej i stanowisko Parlamentu Europejskiego wobec migracji, a także stanowisko Polski wobec migracji.
Nauczycielem odpowiedzialnym za realizację tematu z geografii ramach Programu Szkoła – Ambasador Parlamentu Europejskiego była : Barbara Zaborowska