Międzynarodowy Dzień Powszechnego Dostępu do Informacji ma na celu szerzenie świadomości w zakresie potrzeby rozszerzenia przepisów dotyczących informacji i ich faktycznego wdrażania.
Dostęp do informacji to jedna z podstawowych wolności obywatelskich. Ustanowione przez UNESCO w 2016 roku święto promuje równy dostęp do wiedzy
i nowych technologii komunikacyjnych.
Tematem przewodni Światowej Konferencji na temat Powszechnego Dostępu do Informacji 2022r., była „Sztuczna inteligencja, e-administracja i dostęp do informacji”.
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Powszechnego Dostępu do Informacji, w dniu 28-09-2022r., uczniowie klasy 1S i 2G, 2S, 3G uczestniczyli
w zajęciach dotyczących „Sztucznej inteligencji”. Poznali zalety sztucznej inteligencji, wady i zagrożenia oraz dziedziny życia wykorzystujące sztuczną inteligencje.
Omawiane były również zagadnienia dotyczące informacji i dezinformacji. Uczniowie zapoznali się z kodeksem przeciwdziałania dezinformacji, poznali sposoby, które pozwolą rozpoznawać potencjalne fałszywe informacje i zapobiegać ich dalszemu rozprzestrzenianiu.
Klasa 4 AH w ramach zajęć z podstaw działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego zgłębiała tajniki e-usług, poznała definicje e-administracja, przepisy
i akty wykonawcze, a w szczególności usługi e-administracja.
Zapoznali się z obsługą elektronicznych platform i aplikacji, takich jak:
- EPUAP – Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
- CEIDG – Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej
- CEPIK – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
- PESEL – Powszechny Elektroniczny System Ewidencji Ludności
Opracowała
Urszula Kaliszewska