AKTUALNOŚCI


Tłusty czwartek w ZSZ 4


8 lutego w „Tłusty czwartek” Samorząd Uczniowski i Spółdzielnia Uczniowska „Ekonomik” zorganizowali konkurs na „pączkożercę”- kto w ciągu 8 minut zje najwięcej pączków. Udział w konkursie wzięło 9 uczniów naszej szkoły.

Wyniki konkursu: 

I miejsce Robert Kowalski kl.3O (zjadł 12 pączków)
II miejsce Robert Gadomski kl.2A (zjadł 9 pączków)
II miejsce Krzysztof Zięba kl.1M ( zjadł 9 pączków)  

Wszyscy uczestnicy konkursu zostali nagrodzeni. Nagrody w konkursie ufundowała Cukiernia Romanowscy oraz Spółdzielnia Uczniowska „Ekonomik”.

Serdecznie dziękujemy Państwu Romanowskim za ufundowanie pączków oraz nagród w konkursie .

 

Małgorzata Święcicka
Sylwia Gałka

Rezultaty Projektu VETourimsINT


Zapraszamy do zapoznania się z podręcznikiem, który powstał w wyniku projektu: "Internacjonalizacja kształcenia zawodowego w branży turystycznej (hotele i gastronomia), Łącząc doświadczenia pracodawców po pandemii i dostawców szkoleń zawodowych" numer 2021-2-PL01-KA210-VET-000050808

Podręcznik został opracowany przez doświadczonych w branży turystycznej i kształceniu zawodowym partnerów projektu, którymi są KLS Partners (Polska), Promimpresa (Włochy), EKPEDEFTIKI PAREMVASI (Grecja) oraz Zespół Szkół Zawodowych nr 4 im. Adama Chętnika w Ostrołęce (Polska).

Projekt "Internacjonalizacja kształcenia zawodowego w branży turystycznej (hotelarstwo i gastronomia) łącząca postpandemiczne doświadczenia pracodawców i organizatorów kształcenia zawodowego" (nr 2021-2-PL01-KA210-VET-000050808) odgrywa znaczącą rolę w rozpowszechnianiu innowacyjnych zmian wprowadzanych przez czołowych przedsiębiorców z sektora turystycznego z różnych krajów.

Głównym celem projektu jest internacjonalizacja kształcenia zawodowego w branży turystycznej poprzez połączenie post-pandemicznych doświadczeń pracodawców i organizatorów szkoleń zawodowych. Jako Partnerzy Projektu dążymy do:

- normalizacji wymiany najlepszych praktyk między lokalnymi pracodawcami a organizatorami szkoleń zawodowych,
- podniesienia kwalifikacji obu stron: pracodawców i pracowników przedsiębiorstw, a także nauczycieli i trenerów zawodowych,
- podniesienia jakości działań partnerów projektu,
- zwiększenia atrakcyjności kształcenia i szkolenia zawodowego,
- promowania włączenia grup docelowych,
- zbierania danych o zdalnych formach i narzędziach mających zastosowanie do wsparcia zawodowego, - i udostępnienia wszystkich tych informacji w podręczniku.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy (jako Partnerzy projektu) do zapoznania się z treścią podręcznika. Udostępniamy wersję w języku angielskim, po zredagowaniu podręcznika w języku polskim, również udostępnimy do wglądu.

VETourismINT_Manual     VETourismINT_Report

Warszawa - San Cataldo - Saloniki - Ostrołęka 2023

Projekt ten został sfinansowany przy wsparciu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Słota Anna

PODZIĘKOWANIE - za propagowanie wiedzy o ubezpieczeniach


Reformy gospodarcze Władysława Grabskiego a współczesne wyzwania


Komitet Organizacyjny Roku Edukacji Ekonomicznej 2024 zaprosił nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do udziału w ogólnopolskiej lekcji online pt.: „Reformy gospodarcze Władysława Grabskiego a współczesne wyzwania”. Lekcja online odbyła się w dniu 11 stycznia 2024r. a wzięli w niej udział uczniowie z klasy 4 technikum ekonomicznego oraz nauczyciele Małgorzata Złotkowska i Joanna Skarzyńska

Lekcję poprowadzili:  
- prof. Witold Orłowski - ekonomista i edukator,
- Waldemar Zbytek - Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego REE 2024.

W dniu 11 stycznia 1924 roku Sejm II Rzeczypospolitej uchwalił ustawę o naprawie Skarbu Państwa i reformie walutowej. Była to jedna z kluczowych reform premiera Władysława Grabskiego, która doprowadziła m.in. do ustabilizowania waluty i pokonania hiperinflacji. W trakcie lekcji, nawiązując do historycznych reform gospodarczych, omówione zostały współczesne wyzwania i trudności przed jakimi stoi Polska i świat. Rok 2024 uchwałą Senatu z dnia 7 września 2023 został ogłoszony Rokiem Edukacji Ekonomicznej.

Małgorzata Złotkowska

Szkolny Konkurs Plastyczny -„Najciekawsze Miejsca Świata”


Zimą dni są krótkie, a wieczory dłużą się w nieskończoność… to znak, że czas na Szkolny Konkurs Plastyczny. Długie zimowe wieczory sprzyjają kreatywnej pracy i wszelkim działaniom w domowym zaciszu, dlatego rzucamy plastyczne wyzwanie dla młodych artystów na wykonanie w dowolnej technice pracy nawiązującej do tematu – „Najciekawsze Miejsca Świata”.

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi młodzieży na otaczający Nas świat. Każdy z Nas podróżuje, odwiedza znane miasta podczas zagranicznych wycieczek i zachwyca się miejscami, które ma okazję podziwiać podczas tych wypraw. Warto przypomnieć sobie najpiękniejsze miejsca, które się odwiedziło i przedstawić je w formie plastycznej przy użyciu ulubionych materiałów. Mogą to być znane i lubiane miejsca znajdujące się w Polsce, ale również te z innych krajów oraz te, które nie funkcjonują w powszechnej świadomości a np. stanowią „magiczną” przestrzeń dla autora pracy.

Prace konkursowe powinny być wykonane w technice: kredka, ołówek, pastele, farba plakatowa, farba akwarelowa, wydzieranka. Praca może mieć formę płaską w formacie A3, a także istnieje możliwość złożenia pracy w formie przestrzennej (makiety). Warto się zaangażować i stworzyć coś wyjątkowego - liczymy na zaskakujące pomysły i jeszcze ciekawsze ich realizacje!

Na Wasze dzieła malarskie, rysunkowe, graficzne i w innych technikach czekamy do 13 lutego 2024 r. do godziny 15.00. Szczegóły udziału w konkursie znajdują się w regulaminie dostępnym na stronie szkoły.

 

REGULAMIN KONKURSU

 

Organizatorzy
Nauczyciele przedmiotów turystycznych i hotelarskich

 




25 z 419

Władze Szkoły

Dyrektor: mgr Barbara Stepnowska
Zastępcy Dyrektora:
mgr Adam Zienkiewicz
mgr Elżbieta Niedźwiedzka

Kontakt

Zespół Szkół Zawodowych Nr 4 w Ostrołęce
ul. Traugutta 10
07-410 Ostrołęka

tel: 29 764 21 27
email:sekretariat@zsz4.ostroleka.edu.pl

Inspektor ochrony danych
Leszek Kleczkowski
email:iod@ostroleka.edu.pl