AKTUALNOŚCI

WYCIECZKA DO BRUKSELI

W dniach 4-10 październik 2018r. jako laureatka szkolnego konkursu wiedzy o Unii Europejskiej przeprowadzonego prze panią Małgorzatę Święcicką brałam udział w wycieczce do Brukseli stolicy Unii Europejskiej. Fundatorem tej nagrody był Pan Euro Poseł Zbigniew Kuźmiuk.

Pierwszy dzień spędziłam w trasie, ponieważ musiałam dojechać do Wyszkowa. Tam rozpoczęła się moja podróż. Kolejne godziny jechaliśmy przez Holandię, aż w końcu dojechaliśmy do Belgi.

Drugiego dnia dojechaliśmy do Brukseli bardzo zmęczeni . Podjechaliśmy pod hotel Agenda Louise, asystentka Pana Posła podała nam karty do pokoi i poszliśmy odpocząć po podróży i przygotować się na wieczorne wyjście do restauracji Colmar, gdzie każdy wybrał sobie danie. Ogólnie - danie regionalne w Brukseli to jest- stek krwisty , frytki i sałatka. Po kolacji wróciliśmy do hotelu.

Trzeciego dnia mieliśmy śniadanie w hotelu a potem odpoczywaliśmy w pokojach. Wyruszyliśmy z Panią asystentką na obiad do restauracji na starówce na frytki i gulasz. Po obiedzie zwiedzaliśmy starówkę i robiliśmy sobie zakupy. Wieczorem pojechaliśmy autokarem do restauracji Colmar.

Czwartego dnia śniadanie w hotelu ,potem pojechaliśmy do Waterloo pozwiedzać miejsce, w którym Napoleon walczył z Aliantami. Wróciliśmy po południu i szybko na obiad. Po obiedzie poszliśmy do polskiego kościoła na mszę świętą. Po mszy kolacja na mieście tradycyjnie frytki z mięsem. Po kolacji wróciliśmy do hotelu.

Piątego dnia po śniadaniu poszliśmy zwiedzać Brukselę na piechotę, niestety nie daliśmy rady zwiedzić wszystkiego. Obiad na mieście i dalsze zwiedzanie, żeby nie marnować czasu. Potem pojechaliśmy na kolację i do hotelu.

Szóstego dnia mieliśmy spotkanie z Panem Posłem Zbigniewem Kuźmiukiem, który opowiedział nam o swojej pracy i o Unii Europejskiej. Pokazał nam Parlament Europejski wręczył drobne upominki i życzył miłego pobytu. Po spotkaniu poszliśmy do francuskiej restauracji na obiad i deser a dania były istnym dziełem sztuki. Po pysznym obiedzie wyruszyliśmy na dalsze zwiedzanie Brukseli, potem poszliśmy na kolacje do włoskiej restauracji gdzie zaserwowali nam lasagne i tiramisu. Po kolacji wzięliśmy swoje rzeczy pożegnaliśmy się z asystentką i wyruszyliśmy w podróż do Polski. Podróż zakończyłam w Wyszkowie.

To był świetni czas poznałam bardzo wiele miłych ludzi i zwiedziłam bardzo wiele ciekawych miejsc. Dzięki temu wyjazdowi, poszerzyłam także moją wiedzę na temat działalności instytucji Unii Europejskiej.

Uczennica klasy IV HS Gawrych Patrycja

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA 25 LISTOPAD 2018r.

Wolontariusze z SK PCK i Wolontariatu zbierają pluszowe Misie i gry edukacyjne dla przedszkolaków: Niepublicznego Przedszkola ”Bajkowe Przedszkole” w Ostrołęce.

Akcja potrwa od 29.10.2018r. do 20.11.2018r. Osoby chętne, które chcą podarować misie i gry edukacyjne mogą przynosić i wkładać do pudełka, które będzie stało na stoliku I p. obok gabinetu P. szkolnej pielęgniarki. Wszystkim z góry darczyńcom dziękujemy.

Opiekunowie Akcji:

SK PCK: Barbara Zaborowska

Wolontariat: Małgorzata Złotkowska

DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

Dnia 12 października odbyła się w naszej szkole akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Najlepsze życzenia pedagogom i pracownikom administracji i obsługi złożyły prowadzące - Joanna Romanowska i Julia Ścibek. Uczniowie klas 2TE i 3TE wraz z opiekunami B. Skłodowską i A. Tuszyńską przygotowali dla nauczycieli część artystyczną. Skecz pt. „Wywiadówka” przedstawiał zbulwersowaną mamę( znakomita Julita Marczak) , wracającą ze szkoły po wywiadówce syna, która wszystkie swoje żale wyrzucała na obojętnego męża (Jakub Augustyniak). Drugi występ - zatytułowany „Posiedzenie Rady Uczniowskiej”- to zebranie narzekających uczniów oceniających nauczycieli. Uczennice z kl. 3 TE recytowały wiersze skierowane w stronę pedagogów oraz przyznawały im punkty. Wszystko to dzięki śmiesznym strojom i tekstom przybrało żartobliwy obraz. Przewodniczącą rady zagrała Agnieszka Kotowska. W roli uczniów wystąpiły : Klaudia Zadroga –dresiarz, Natalia Prusińska- pesymistka , Marlena Mamińska-kujon, Weronika Budzicka- marzycielka, Paulina Bakuła- wędkarz-podróżnik, Alicja Grabowska- biznesmen oraz Julia Gwiazda- protokolant. Po przedstawieniu był czas dla fotoreporterki koła dziennikarskiego – Wiktorii Chełstowskiej - której zdjęcia można obejrzeć w galerii.

Dzięki przedstawieniom mogliśmy umilić choć odrobinkę ten dzień naszym nauczycielom. Nasza Rada Uczniowska otrzymała podziękowanie od pani dyrektor Anny Przygody Majewskiej, oczywiście w imieniu Rady Pedagogicznej.

Po zakończeniu części artystycznej nauczyciele i pracownicy mogli skosztować pysznego tortu.

Mamy wielką nadzieję, że ten dzień wszystkim pozostawi miłe wrażenia tak jak nam.

Tekst i zdjęcia` Wiktoria C. - koło dziennikarskie

DZIEŃ KUCHARZA 2018

20 października przypada Światowy Dzień Kucharza. Z tej okazji w ZSZ Nr4 w Ostrołęce odbyły się pierwsze uroczyste obchody tego święta. W auli szkolnej zgromadzonych przywitały uczennice klasy 3R : Kinga Romańska i Katarzyna Suchecka, którym przypadła rola prowadzących. Wśród zaproszonych gości znaleźli się : Pani Barbara Stepnowska, Pani Anna Słota, Pani Anna Sawicka , Pan Adam Zienkiewicz, a także goście specjalni: Pan Patryk Gan oraz Pan Przemysław Kujawa z restauracji „ Na mące”.

Podczas obchodów Dnia Kucharza uczniowie rywalizowali ze sobą w 3 – osobowych zespołach. Było mnóstwo śmiechu i dobrej zabawy. Uczestnicy musieli m.in. wykazać  się znajomością przypraw, zręcznością podczas ubijania piany z białek, czy sztafety z jajkiem. W czasie części artystycznej uczniowie prezentowali swoje zdolności wokalne, sprawdzali się w roli modelek i modeli prezentujących modę „ w kuchni”.

A oto wyniki ostatecznej klasyfikacji:

I miejsce : Natalia Nadolna, Izabela Pędzich i Marcin Kozicki z kl. 3G

II miejsce: Wiktor Małkowski, Mateusz Perkowski i Dominik Ambrzykowski kl. 3R i 4G

III miejsce: Paulina Kamińska , Iza Pabich i Urszula Ciecierska kl.3R

Nagrody dla uczestników ufundowali: Ostrołęckie Centrum Kultury, Łubudu Bowling, firma JARED.

Uroczystość zaplanowały i zorganizowały Panie: Monika Mulawka i Milena Tyszka.

OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY 2018 W ZSZ NR 4

W dniu 17.10.2018 Zespół Przedmiotów Ekonomiczno-Handlowych wspólnie ze Spółdzielnią Uczniowską „Ekonomik” zorganizowali dzień informacji zawodowej pt.: POZNANIE SIEBIE JAKO PODSTAWA PLANOWANIA KARIERY ZAWODOWEJ.

Zaproszeni zostali doradcy zawodowi z Wojewódzkiego Urzędu Pracy Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Ostrołęce oraz z Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP.

W ramach akcji odbyły się spotkania doradców z młodzieżą. Pani Hanna Głażewska przekazała uczestnikom wiedzę o planowaniu kariery zawodowej opartym na poznaniu siebie i zapoznała z czynnikami osobowościowymi mającymi wpływ na dopasowanie wyborów edukacyjnych i zawodowych do własnych predyspozycji i preferencji. Omówiła wady i zalety zawodów postrzeganych jako atrakcyjne na rynku.

Pani Justyna Reszczyńska – specjalista ds. rozwoju zawodowego zapoznała młodzież  z ofertą usług  CEiPM OHP  oraz ofertą kursów zawodowych.

Pani Anna Małkowska – Polewacz doradca zawodowy badała predyspozycje zawodowe uczniów testem oraz sporządziła z młodzieżą dokumenty aplikacyjne  do podjęcia zatrudnienia i przekazała wskazówki  jak rozmawiać z pracodawcą.

Młodzież skorzystała również z publikacji dostępnych na stoisku informacyjnym zorganizowanym w szkole.

Wielkie podziękowania dla Pani Krystyny Pyskło za przygotowanie dekoracji.