AKTUALNOŚCI

WYCIECZKA DO BRUKSELI

Dnia 6 października 2017r. jako laureat konkursu Wiedzy o Unii Europejskiej wyjechałem na wycieczkę wraz z innymi uczestnikami do Brukseli, która jest stolicą Belgii. Pobyt trwał 5 dni. Był to wyjazd w pełni sponsorowany przez Pana Zbigniewa Kuźmiuka – Europosła. Naszym opiekunem była Pani Barbara Spocińska. Następnego dnia byliśmy już na miejscu. Jako lokalizacja zakwaterowania posłużył nam luksusowy hotel „ Agenda Louise ‘’ znajdujący się w centrum miasta. Pierwszy dzień przysporzył nam wielu atrakcji. Poruszaliśmy się centralnymi dzielnicami Brukseli. Jako pierwszy zobaczyliśmy Łuk Triumfalny znajdujący się w Parku Jubileuszowym, Autoworld -muzeum prywatne, Królewskie Muzeum Sił Zbrojnych i Historii Militarnej. Są tam polskie akcenty - Belgowie cenili Polaków za walkę o niepodległość, wielu Polskich dowódców po powstaniu listopadowym osiadło w Belgii. Następnie przemieściliśmy się do Muzeum Dalekiego Wschodu (Mongolskiego). Najciekawsze i najbardziej budzące u nas zachwyt było zwiedzanie Atomium - pomnika kryształu żelaza - model powiększony 165 miliardów razy, wybudowany na potrzeby Wystawy Światowej w 1958 roku, odpowiednik Wieży Eiffla. Po południu dotarliśmy do Kościoła Notre-Dame de la Chapelle, a także do katedry Świętego Michała i Świętej Guduli. Po zwiedzaniu tych okazałych budynków udaliśmy się na Grand Plac, będący naszym ulubionym miejscem, ponieważ mieliśmy trochę czasu wolnego na zakup pamiątek. Dnia 9 października odbyła się prelekcja Pana Europosła Zbigniewa Kuźmiuka w budynku Parlamentu Europejskiego na temat jego roli i pracy. Następnym punktem wyjazdu było ponowne zwiedzanie Brukseli. Tym razem zobaczyliśmy pałac królewski, Wielki plac, Muzeum instrumentów muzycznych, Kościół św. Jakuba na Coudenbergu, Siusiającego chłopca - symbol miasta (Manneken ) Brukseli.

Bardzo się cieszę, że wziąłem udział w konkursie i wiem więcej o Unii Europejskiej. Według mnie, dzięki takim wyjazdom można zwiedzić ciekawe miejsca oraz poznać wspaniałych ludzi.

Rafał Grala

Uczeń klasy 4 HS

OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY 2017 W ZSZ NR 4

W dniu 18.10.2017 Filia Wojewódzkiego Urzędu Pracy Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Ostrołęce wspólnie z Zespołem Przedmiotów Ekonomiczno-Handlowych w ZSZ Nr 4 im. Adama Chętnika w Ostrołęce zorganizowali Dzień Informacji Zawodowej pt. : "JA NA RYNKU PRACY: MOJE TALENTY I MOJE KOMPETENCJE”

Przedsięwzięcie zorganizowane zostało w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Kariery. Młodzież skorzystała z informacji dostępnych na stoisku informacyjnym zorganizowanym przez WUP w szkole. Odbyły się również spotkania doradcy zawodowego z młodzieżą.

Małgorzata Złotkowska

DZIEŃ NAUCZYCIELA

14 października to Dzień Edukacji Narodowej, nazywany Dniem Nauczyciela. Z racji tego, że przypadło ono w tym roku w sobotę, w naszej szkole uroczystości zorganizowano w piątek.

W dniu 13.10.2014r. z okazji Dnia Edukacji Narodowej uczniowie klasy 1 i 2 technikum ekonomicznego pod opieką p. Beaty Skłodowskiej i Anny Tuszyńskiej przygotowali część artystyczną dla nauczycieli oraz pracowników obsługi i administracji. „Niezbędnik nauczycielski” w zabawny sposób przedstawili uczniowie z klasy 1a : Jakub Augustyniak, Marlena Bębenek, Joanna Romanowska , Julita Marczak, Wioletta Duszak, Anita Dumała, Laura Rybarczyk. W pełnym humoru ale i refleksji skeczu „Po dzwonku’ wystąpili : Agnieszka Kotowska, Weronika Budzicka, Julia Gwiazda, Karolina Piersa, Wiktoria Chełstowska i Adam Żbikowski ( klasa 2a). Całą uroczystość poprowadziły – Julia Ścibek i Klaudia Gacioch., a Magdalena Żebrowska uwieczniła ją na zdjęciach.. Nie zabrakło również życzeń i podziękowań wszystkim nauczycielom i pracownikom naszej szkoły.

II KS DZIEŃ CHŁOPAKA

Dnia 12 października 2017r klasa II KS uczestniczyła w wyjściu integracyjnym wraz z opiekunami Agnieszką Stefańską i Sylwią Dyko.

Dzień był wspaniałą okazją do obchodów Dnia Chłopaka. W ramach tego święta chłopcy otrzymali tort z wymownym napisem „ Najlepsi Chłopcy z klasy II KS”. W kręgielni Łubudu cała klasa brała aktywny udział w grze w kręgle. Dla niektórych była to pierwsza w życiu wizyta w kręgielni.

Wszyscy bardzo dobrze bawili się, był to naprawdę miło spędzony czas .

Agnieszka Stefańska

ŚWIĘTO PATRONA SZKOŁY

6 października w hali Arkadiusza Gołasia odbyła się uroczysta akademia z okazji obchodów Dnia Patrona Szkoły.

W uroczystości wzięli udział Prezydent Miasta p. Janusz Kotowski, przewodniczący Rady Miasta p. Jerzy Grabowski, dyrektor Delegatury Kuratorium Oświaty p. Michał Giers oraz zaproszeni goście.

Tradycyjnie odbyło się ślubowanie klas pierwszych. W części oficjalnej miało miejsce wręczenie nagród w konkursach: „Klasa z klasą” i „Życie i działalność patrona szkoły – Adama Chętnika”.

W części rozrywkowej uczniowie klas: IV Tg, IV Te, III Te, III To i II Ks wraz z p. Ewą Zych i p. Agnieszką Sikorską przygotowali scenkę z elementami kultury kurpiowskiej.

Akademia zapoczątkowała rok jubileuszowy 50 - lecia Zespołu Szkół Zawodowych Nr 4 w Ostrołęce.